Dzięki aplikacji mobilnej eliminowane są problemy związane z wciągnięciem użytkownika w poszukiwanie produktu lub usługi na komputerze stacjonarnym; możliwe staje się dosłownie „mieszkanie z użytkownikiem” 24 godziny na dobę, jak najbliżej niego, w środowisku samo serce jego gadżetu. Kiedy jednak deweloper ma w ręku aplikację mobilną, ustalony jest proces biznesowy, a nawet gotowy jest plan promocji w mediach, pojawia się logiczne pytanie: „Jak monitorować efektywność?” i nie mniej ważne: „Jakich wskaźników użyć?” W tym poście odpowiemy na drugie pytanie.

Jak najlepiej skonfigurować system śledzący do współpracy z aplikacją mobilną? Klienci, którzy kontaktują się z Netpeak w celu promowania swojej aplikacji (w obrębie ), często pytają o to. Cóż, najłatwiej jest pracować z tubylcami wszystkich osób Google Analytics. Pięć bardzo ważnych argumentów za pracą z Google Analytics:

  1. Za darmo.
  2. Umożliwia wykorzystanie remarketingu w celu utrzymania odbiorców.
  3. Łatwe wdrożenie za pomocą Menedżera tagów Google.
  4. Przystępny i intuicyjny interfejs.
  5. Umożliwia skonfigurowanie analityki na różnych urządzeniach.

Skupmy się na metrykach, które pokazują zachowanie odbiorców, interakcję użytkownika z aplikacją i oczywiście zyski z aplikacji.

Pokaż zachowanie publiczności

Metryka MAU/DAU

MAU/DAU (aktywni użytkownicy miesięcznie / aktywni użytkownicy dziennie) jest pokazana w GA w raporcie „Aktywni użytkownicy”. Metryka pokazuje częstotliwość interakcji użytkownika z aplikacją. Jest jeszcze w fazie beta, ale już działa. Możesz porównać aktywność dzienną (DAU), tygodniową, 14-dniową i miesięczną (MAU).

Mapa zachowań

Raport pokazuje, w jaki sposób użytkownik wchodzi w interakcję z Twoimi treściami. Pozwala zobaczyć na jakim ekranie opuszcza aplikację lub która sekcja jest najpopularniejsza w Twojej aplikacji.

Metryka „Awarie i błędy”

„Awarie i błędy” - raport o błędach w aplikacji. Pokazuje najczęstsze błędy techniczne, pogrupowane według wersji w aplikacji. Metryka ta została uwzględniona w tej sekcji ze względu na fakt, że awarie są wykrywane w przypadku wystąpienia określonego zachowania użytkownika. W Google Analytics raport znajduje się także w sekcji Zachowania odbiorców.

Średni czas trwania sesji i głębokość przeglądania

Są to raporty z sekcji „Odbiorcy”, które pozwalają ocenić zaangażowanie użytkowników w Twój produkt.

Kim jest „zaangażowany użytkownik”? Istnieją różne odpowiedzi. Chamath Palihapitiya z Facebooka uważa, że ​​głównym kryterium jest dodanie 7 znajomych w ciągu 10 dni od rejestracji. Nabeel Hyatt z Zyngi opowiada o wskaźniku retencji D1 – ilu użytkowników wróciło następnego dnia. Analitycy Flurry zbudowali całą matrycę zaangażowania, która uwzględniała zależność od częstotliwości korzystania w tygodniu oraz odsetka użytkowników, którzy nadal korzystają z aplikacji po 90 dniach.

Pokaż interakcję użytkownika z aplikacją

Wskaźnik „Liczba instalacji”

Liczba instalacji z płatnych źródeł ruchu, np. Google Ads. Może się to wydawać dziwne, ale parametr „Nowi użytkownicy” to liczba instalacji ze źródła. Wraz z wydaniem Kreatora adresów URL możliwa stała się praca z innymi źródłami ruchu. W przeciwieństwie do zwykłego kontekstu, większość ruchu pochodzi z kampanii displayowych. W związku z tym musisz ciężko pracować, aby wyeliminować witryny o niskiej jakości. Setki instalacji z miejsc ruchu drogowego mogą okazać się „martwymi duszami”:

Churn Rate (stosunek odchodzących użytkowników do miesięcznych aktywnych odbiorców) i Return Rate (stosunek powracających użytkowników do miesięcznych odbiorców) w GA prezentuje raport „Nowi i powracający”. Raport ten pokazuje odsetek nowych użytkowników aplikacji oraz odsetek tych, którzy korzystali z niej wielokrotnie. Dane te pomagają ocenić znaczenie uruchomionych narzędzi, takich jak remarketing i powiadomienia push.

Wskaźnik „Czas na zakup”

Czas zakupu jest ważnym wskaźnikiem w pracy z odbiorcami. Pokazuje, jaki procent użytkowników dokonuje zakupu natychmiast, a innym zajmuje to dużo czasu. Raport pomaga zrozumieć, jak prawidłowo skonfigurować pracę z remarketingiem osób odwiedzających aplikację.

Metryka „Liczba transakcji”

To jest standardowy raport z sekcji E-commerce Google Analytics. SDK trzeba zaimplementować osobno, ale wszystko jest proste i przejrzyste. Można skonfigurować dla dowolnych zakupów w aplikacji.

Metryka „Liczba rejestracji”

Kolejny ważny miernik, szczególnie jeśli rejestracja w aplikacji jest płatna. Konfigurowalne poprzez wstrzyknięcie kodu i skonfigurowanie zdarzenia.

Metryka wartości całkowitej

Ten raport jest wciąż w fazie beta. Ta metryka pozwala śledzić, jak wartość klienta (przychody) i zaangażowanie (wyświetlenia aplikacji, osiągnięte cele, sesje i czas trwania sesji) zmieniły się w ciągu 90 dni od jego pierwszej wizyty.

Wskaźnik ARPU

ARPU (średni przychód na użytkownika) - średni przychód od każdego użytkownika. Przydatny miernik, ale w Google Analytics nie ma odpowiedniego raportu, a w innych systemach nie znaleziono jeszcze takich raportów. Warto jednak zaznaczyć, że większość aplikacji nie posiada wbudowanych zakupów ani nie wymaga płatnej subskrypcji. Jeśli nadal będziesz musiał obliczyć ARPU, będziesz musiał to zrobić ręcznie, korzystając ze wzoru:

ARPU = PR/N, gdzie: PR - przychód cykliczny (miesięczny przychód z płatnych abonamentów); N to liczba płatnych subskrybentów.

Jak wybrać odpowiedni zestaw metryk?

Załóżmy, że Twoja praca z aplikacją jest początkowo skupiona na liczbie instalacji, a Twoje główne KPI pokrywają się z tymi w naszym przypadku. W takim przypadku zalecamy skupienie się na następujących wskaźnikach:

  • liczba instalacji i konwersji w aplikacji;
  • aktywni użytkownicy;
  • średni czas trwania sesji;
  • głębokość oglądania.

Do każdego projektu należy jednak podchodzić indywidualnie ze względu na różnicę w nakładach. Podzielcie się swoimi historiami w komentarzach, postaramy się pomóc.

Wskazówka: użyj aplikacji mobilnej Google Analytics, aby być na bieżąco z tym, co dzieje się z Twoim produktem. Aplikacja dostępna jest na Androida i iOS.

Nie trzeba jeszcze dodawać, że Google Analytics to najwygodniejszy system śledzenia aplikacji w porównaniu z popularnym AppsFlyer czy Apply, ale pozwala ocenić rolę kanału i inwestycji w niego, nastawienia użytkownika do produktu i krytycznych błędów, wzrostu liczby aktywnych użytkowników i perspektyw projektu, a co najważniejsze, rentowności aplikacji.

Publikacja publikowana jest jako część serii materiałów na temat metryk gier pochodzących z serwisu i devtodev. Artykuły podzielone są według sezonów, z których każdy poświęcony jest konkretnemu tematowi. Drugi sezon nosi tytuł „Użytkownicy”. Mówimy w nim o tych wskaźnikach biznesowych, które odzwierciedlają skuteczność aplikacji w zakresie pracy z odbiorcami.

Wiera Karpowa

Każdego dnia publiczność projektu uzupełnia się o nowych użytkowników. Niektórzy szybko tracą zainteresowanie, niektórzy czasem pamiętają aplikację, a jeszcze inni korzystają z niej regularnie. I chyba codziennie do aplikacji logują się przedstawiciele wszystkich tych segmentów. Dziś o nich porozmawiamy - Aktywni użytkownicy.

Aktywni użytkownicy– są to osoby, które w badanym okresie odbyły przynajmniej jedną sesję. Przedziały te mogą być różne, ale najczęściej badają dzienną, tygodniową, a także miesięczną publiczność projektu. A te wskaźniki mają ustalone nazwy:

  • DAU– liczba unikalnych użytkowników dziennie (aktywni użytkownicy dziennie);
  • WAU liczba unikalnych użytkowników tygodniowo (aktywni użytkownicy tygodniowo);
  • MAU– liczba unikalnych użytkowników w miesiącu (miesięcznie aktywni użytkownicy).

Jednocześnie podobnych obliczeń można dokonać dla dowolnych innych okresów, jeśli lepiej odpowiadają one wymaganiom firmy. Przykładowo, podsumowując wyniki minionego roku, można obliczyć roczną publiczność projektu i porównać ją z poprzednimi latami, aby ocenić dynamikę.

Warto to zauważyć WAU za dany tydzień nie jest sumą DAU za 7 dni, ponieważ mówimy o unikalnych użytkownikach. Przykładowo, jeden z nich może zalogować się do aplikacji w poniedziałek i wtorek, a zakończy się zarówno w poniedziałkowym DAU, jak i wtorkowym DAU. Ale w ciągu tygodnia (od poniedziałku do niedzieli) będzie on liczony tylko raz.
Podobnie MAU nie jest sumą 4 WAU i 30 DAU. Z kalkulacyjnego punktu widzenia wskaźniki te nie są ze sobą powiązane i są obliczane oddzielnie.

Aby lepiej zrozumieć te wskaźniki, przeliczmy je na przykładzie.

Załóżmy, że mamy dane dotyczące wizyt w aplikacji różnych użytkowników w ciągu 2 tygodni. W tym przypadku nie ma znaczenia, ile razy dziennie użytkownik wszedł do projektu, ponieważ nadal będzie jednym unikalnym gościem.

Dni, w których użytkownicy korzystali z aplikacji, zaznaczono na niebiesko.

Zatem najpierw obliczmy DAU dla pierwszego, drugiego, piątego i dziesiątego dnia. Aby to zrobić, musisz wiedzieć, ilu unikalnych użytkowników korzystało obecnie z aplikacji:

  • Dzień 1 DAU = 2 (użytkownicy 1 i 4);
  • Dzień 2 DAU = 3 (użytkownicy 2,4,5);
  • Dzień 3 DAU = 3 (użytkownicy 2,3,4);
  • Dzień 10 DAU = 0 (w tych dniach nikt nie logował się do aplikacji).
  • w pierwszym tygodniu (od 1. do 7. dnia) wynosi 5 - wszyscy użytkownicy weszli do projektu;
  • w drugim tygodniu (od 8 do 14 dnia) wskaźnik ten wynosi już 3 - pierwszy i drugi użytkownik nie odbyli sesji.

Możesz także wybrać dowolny tydzień, na przykład od 3 do 9 dnia, a wtedy WAU będzie równe 4.

W naszym przykładzie wzięło udział tylko 5 osób, ale w prawdziwym projekcie produkt codziennie odwiedzają tysiące, setki tysięcy, miliony użytkowników. A sposób, w jaki uzyskują dostęp do aplikacji, mówi o jej stabilności, jakości i skali.

Oprócz Aktywni użytkownicy to wskaźnik, który warto śledzić w czasie rzeczywistym, ponieważ jeśli coś się zepsuje w aplikacji lub na serwerze i użytkownicy nie będą mogli korzystać z produktu, będzie to miało natychmiastowy wpływ na tę metrykę. Dla takiej kontroli można grupować użytkowników nie według dni, ale godzin czy nawet 10-minutowych odstępów czasu.

Swoją drogą aktywni użytkownicy, którzy aktualnie znajdują się w aplikacji, to osobna metryka, która ma swoją nazwę. Najczęściej to Użytkownicy w Internecie, ale można też spotkać skróty takie jak CCU (jednocześni użytkownicy)– użytkowników, którzy w danym momencie znajdują się w aplikacji, oraz PCCU (szczyt liczby jednoczesnych użytkowników)– maksymalna liczba użytkowników jednocześnie w aplikacji.

Średnia CCU dobrze oddaje skalę projektu, a PCCU jest bardzo ważne przy planowaniu obciążenia serwerów.

Dynamika aktywnych użytkowników może zmieniać się nie tylko z dnia na dzień, ale może stopniowo zwiększać się lub zmniejszać z miesiąca na miesiąc. I bardzo ważne jest, aby to kontrolować. Segmentacja pozwala uprościć analizę zmian liczby aktywnych użytkowników. Dzięki niemu szybko zrozumiesz, który segment użytkowników odpowiada za zmianę wskaźnika.

Oto kilka opcji segmentacji aktywnych odbiorców.

Dla płatności:

  • płacę/nie płacę
  • dokonał tylko 1 płatności / dokonał płatności wielokrotnych

Według daty od instalacji:

  • 1 dzień / 2-7 dni / 8-14 dni / 15-30 dni / 30-60 dni / 60+ dni

Według częstotliwości odwiedzin:

  • codziennie / 4-6 razy w tygodniu / 1-2 razy w tygodniu / raz w miesiącu lub rzadziej

Możesz także podzielić według kraju, urządzenia, systemu operacyjnego, zdarzenia niestandardowego (czyli podzielić odbiorców na użytkowników, którzy wykonali i nie wykonali tej lub innej akcji).

Z tej drugiej opcji segmentacji można skorzystać, jeśli w aplikacji występuje jakieś kluczowe wydarzenie, które jest ważne dla kompletności wrażeń z gry lub wywarcia dobrego pierwszego wrażenia na temat produktu (na przykład ukończenie samouczka, N poziomów w grze lub wejście do gry sklep).

Gdy zidentyfikujesz segment, w którym obserwuje się spadek liczby aktywnych użytkowników, łatwiej będzie znaleźć możliwą przyczynę problemu.

Oto, co może się wydarzyć:

Po pierwsze, liczba aktywnych użytkowników w Rosji zaczyna spadać, jednocześnie wzrasta liczba odwiedzających z Japonii, którzy rekompensują spadek w innym kraju. Jeśli spojrzymy tylko na ogólny wykres DAU, raczej nie zauważymy żadnych zmian w dynamice. I dopiero później, gdy liczba aktywnych użytkowników w Rosji spadnie jeszcze bardziej, zobaczymy to na ogólnym wykresie. Tymczasem minęło już sporo czasu, który można by wykorzystać na znalezienie i wyeliminowanie przyczyny upadku.

Kolejna anomalia statystyczna potwierdza znaczenie segmentacji: Paradoks Simpsona. Jego przejaw najlepiej widać na przykładzie.

Weźmy 4 kraje z poprzedniego przykładu i załóżmy, że konwersja na zakupy w nich wygląda następująco:

I oto co się dzieje:

  • konwersja w Rosji (4,85%) jest wyższa niż konwersja w Japonii (4,44%);
  • Konwersja w Wielkiej Brytanii (7,08%) jest wyższa niż konwersja w Chinach (6,98%);
  • ogólna konwersja krajów europejskich (5,8%) jest mniejsza niż konwersja krajów azjatyckich (6,5%).

To po raz kolejny sugeruje, że segmentacja może dać zupełnie inne wyniki niż ogólna statystyka wskaźnika.

Swoją drogą, czasami patrząc na wykres DAU nie zawsze można jednoznacznie określić trend, ale grupowanie według tygodni lub miesięcy (przeliczenie wykresu na WAU i MAU) sprawia, że ​​jest to bardziej oczywiste.

Sam wskaźnik Aktywni użytkownicy jest z pewnością ważny dla projektu, ale poza tym jest powiązany także z innymi wskaźnikami finansowymi i behawioralnymi.

Przede wszystkim, Liczba nowych użytkowników ma wpływ na liczbę aktywnych użytkowników– im jest ich więcej, im szybciej i konsekwentniej przychodzą do projektu, tym szybciej rośnie grono odbiorców.

Drugim nie mniej ważnym wskaźnikiem jest Zatrzymanie(retencja użytkowników), która informuje, w jaki sposób użytkownicy wracają do projektu. Jeśli przyciągniesz do projektu nowych użytkowników, którzy nie wrócą do niego, nie uzupełnią oni widowni, a takie przyciąganie nie przyniesie żadnego efektu. Ważne jest, aby zainteresować użytkowników produktem, aby chcieli do niego wracać. Im więcej ich będzie, tym większa będzie aktywna publiczność.

Mały przykład:

Możesz mieć dobre wskaźniki utrzymania swojej aplikacji, ale przy małej liczbie nowych użytkowników grono odbiorców będzie rosło bardzo powoli. I odwrotnie, jeśli będzie dobry napływ nowych użytkowników i niska retencja, większość z nich opuści projekt, co również nie zwiększy liczby odbiorców.

A im większa grupa odbiorców projektu, tym więcej jest wśród niego potencjalnych płatników. W końcu w tej kolejności użytkownicy płacą:

Nowi użytkownicy → Aktywni użytkownicy → Użytkownicy płacący

Swoją drogą ważne jest, aby użytkownik po dokonaniu pierwszej płatności pozostał aktywny w produkcie, gdyż zwiększy to szansę na to, że dokona kolejnych zakupów.
Zatem Aktywni użytkownicy bezpośrednio proporcjonalnie wpływają na dochody:

Przychody = Aktywni użytkownicy * Udział w płatnościach * ARPPU

Liczba aktywnych użytkowników to jeden z najważniejszych wskaźników produktu, który pośrednio wskazuje na jego sukces, łącząc zarówno jakość pozyskiwania nowych użytkowników, jak i wskaźniki retencji, bezpośrednio wpływające na dochody. Dlatego analizując aktywnych użytkowników, należy zwrócić uwagę również na szybkość wzrostu oglądalności, ponieważ ten wskaźnik jest jedną z najbardziej pozytywnych oznak aktywnego rozwoju produktu.

Obliczane według wzoru: Przychody z aplikacji / Liczba użytkowników, którzy dokonali płatności.

Obliczane według wzoru: Przychód z aplikacji / Liczba wszystkich użytkowników, którzy odwiedzili aplikację w okresie uzyskiwania przychodów.

Badanie moczu na UIA. Pojęcie mikroalbuminurii, jej niebezpieczeństwo i główne objawy

Mikroalbuminuria jest poważną chorobą, która w późniejszych stadiach progresji stanowi śmiertelne zagrożenie dla człowieka. Takie zaburzenie można określić jedynie poprzez laboratoryjne badanie moczu na obecność albumin. Substancja ta występuje w ludzkiej krwi, więc jej pojawienie się w płynie biologicznym nie wróży dobrze.

Czym jest mikroalbuminuria, jakie może stanowić zagrożenie dla zdrowia pacjenta i jak pobierać mocz na obecność albumin? Ujmijmy to w porządku.

Co to jest UIA?

MAU lub mikroalbuminuria to obecność albuminy w płynie biologicznym. Wskazuje na obecność różnych patologii (najczęściej nerek) i może występować w 5 stopniach nasilenia.

  1. W pierwszym etapie mikroalbumina jest praktycznie niewykrywalna w moczu. Jest całkowicie bezobjawowy, ponieważ choroba dopiero zaczyna się rozwijać.
  2. Początkowa faza rozwoju. U pacjenta w dalszym ciągu występują niebezpieczne zmiany patologiczne, jednak poziom albumin w płynie biologicznym nie przekracza wartości normatywnych.
  3. Trzecia faza jest przednerczycowa. Na tym etapie chorobę można już wykryć, wykonując badanie moczu na UIA. Jeśli to konieczne, przepisuje się inne procedury diagnostyczne mające na celu ocenę funkcji kłębuszków filtracyjnych nerek.
  4. Faza nerczycowa. Pacjent cierpi na nadciśnienie tętnicze oraz obrzęki kończyn i twarzy. Analiza kliniczna wyraźnie wykazuje oznaki białkomoczu, erytrocyturii, pojawienia się kreatyniny i mocznika.
  5. Rozwój niewydolności nerek. Pacjent cierpi na częste ataki nadciśnienia tętniczego, jego obrzęk praktycznie nie ustępuje, analiza moczu zawiera białko, krwinki, cząstki mocznika i kreatyniny. Nie ma cukru.

Pacjent chory na cukrzycę przechodzi wszystkie etapy mikroalbuminurii. Jeśli nie zareagujesz w odpowiednim czasie na niebezpieczne objawy, to oprócz nerczycy cukrzycowej pacjentowi grozi zapadnięcie w śpiączkę cukrzycową, a to już stanowi bezpośrednie zagrożenie dla jego życia.

Optymalna wydajność i poważne odchylenia

Albuminę w moczu można wykryć u kilku kategorii pacjentów, a mianowicie:

  • diabetycy;
  • osoby cierpiące na patologie nerek;
  • pacjenci z miażdżycową chorobą serca;
  • rdzenie.

Poziom mikroalbuminy w ludzkim moczu zależy od wielu czynników. Jeżeli wystąpi przynajmniej jeden z nich, poziom substancji może gwałtownie wzrosnąć. Te czynniki to:

  • nadmierna aktywność fizyczna;
  • nadużywanie żywności białkowej;
  • brak płynów w organizmie, odwodnienie;
  • gorączka;
  • procesy zapalne zachodzące w narządach układu moczowego;
  • palenie;
  • procesy przerostowe w mięśniu sercowym;
  • zapalenie nerek;
  • gwałtowny wzrost poziomu kreatyniny.

Dzienna norma MAU w moczu każdej osoby, niezależnie od jej wieku, nie powinna przekraczać 30 mg. Jeżeli te wskaźniki zostały przekroczone, choćby nieznacznie, powinno to być podstawą do dokładniejszego zbadania pacjenta. Często takie odchylenia wskazują na rozwój nefropatii, która może przekształcić się w poważniejszy problem.

Jeżeli norma albumin w moczu została przekroczona 10-krotnie, a aktualna dawka dzienna wynosi 300 mg, oznacza to patologiczne i bardzo zagrażające życiu uszkodzenie nerek.

Co wykazuje badanie moczu w kierunku UIA i kiedy jest konieczne?

Najpierw musisz dowiedzieć się, jaki jest rodzaj badania moczu na UIA. Takie badanie kliniczne przeprowadza się tylko wtedy, gdy istnieją pewne wskazania, które rozważymy nieco później. Za pomocą takiego testu technik laboratoryjny oblicza ilość albumin, a także wykrywa (lub nie wykrywa) substancji, których u zdrowych osób nie obserwuje się - białka, cukru, czerwonych krwinek itp.

Analiza UIA pomaga określić obecność:

  • cukrzyca;
  • sarkoidoza;
  • poważne zaburzenia układu sercowo-naczyniowego;
  • nadciśnienie tętnicze;
  • alergia na fruktozę.

Jednak najczęstszą przyczyną zwiększonej mikroalbuminy w moczu jest cukrzyca. Analiza w celu wykrycia tej substancji w moczu jest konieczna, jeśli pacjent:

  • skarży się na częste lub ciągłe bóle w okolicy klatki piersiowej;
  • odczuwa silny dyskomfort po lewej stronie klatki piersiowej, a nawet całego tułowia;
  • cierpi na częste ataki nadciśnienia;
  • odczuwa ogólne osłabienie, letarg, zmęczenie.

W późniejszych stadiach pacjent może wykazywać oczywiste objawy udaru. Konsekwencje choroby mogą być bardzo niebezpieczne, dlatego w przypadku częstych zawrotów głowy, omdleń, nudności i innych objawów zdecydowanie należy zgłosić się do lekarza.

Jakie jest prawidłowe podejście do pobierania moczu do analizy?

Badanie moczu na mikroalbuminurię może zlecić endokrynolog, internista, urolog lub kardiolog. U dzieci takie badanie może skierować lekarz rodzinny lub pediatra. Jeśli u pacjenta wykryje się obecność albuminy w moczu, przed podjęciem jakichkolwiek działań należy go dokładniej zbadać. Dodatkowe procedury diagnostyczne pomogą ustalić przyczynę dolegliwości, a dopiero potem zacząć ją eliminować.

Jak wykonać badanie moczu na mikroalbuminurię? Warto o tym wiedzieć, aby uzyskać prawdziwe wyniki badań klinicznych płynu biologicznego. Pobieranie moczu zależy od celu, w jakim jest przeprowadzane.

Zatem mocz do badania MAU pobiera się na 24 godziny przed badaniem w celu określenia obecności soli. Aby zapobiec przedostawaniu się różnych substancji lub cząstek do próbki, kup specjalny plastikowy pojemnik do zbierania moczu. Następnie wykonaj następujące czynności:

  • wlać zebrany mocz do pojemnika;
  • oddać pojemnik do sprawdzenia;
  • poczekać na wyniki i w razie potrzeby ponownie pobrać płyn biologiczny.

Jak pobrać badanie moczu na UIA, jeśli podejrzewasz rozwój cukrzycy? Konieczne jest codzienne zbieranie moczu, po czym należy go umieścić w zimnym miejscu. Następnego dnia do plastikowego pojemnika wlej 100 ml płynu, mieszając go ze świeżym moczem. Przykryj pojemnik pokrywką, upewniając się, że szczelnie zamyka pojemnik.

Przesyłając do analizy pojemnik z płynem biologicznym, należy podać niezbędne dane: wiek, wagę, datę pobrania moczu. W razie potrzeby możesz wskazać specjalistę, który zinterpretuje wyniki, a także Twoją datę urodzenia.

Jeśli chodzi o stosunek albuminy do kreatyniny w moczu, dzienna norma powinna wyglądać następująco:

Przekroczenie tych norm wskazuje na poważne zaburzenia w organizmie. Jeśli takie anomalie utrzymują się przez 3 miesiące lub dłużej, często wskazują na przewlekłą chorobę nerek.

Na domiar wszystkiego należy zauważyć, że poważnej patologii można zapobiec jedynie poprzez regularne poddawanie się profilaktycznym badaniom klinicznym moczu. W innych okolicznościach naprawienie sytuacji może nie być możliwe.

MAU DAU ARPU, czyli wskaźniki ruchu, które musisz znać

Aplikacje na telefony komórkowe przynoszą pieniądze tym programistom, którzy potrafią szybko dostosować się do potrzeb swoich odbiorców (klientów). Nie wystarczy stworzyć użyteczną aplikację, trzeba śledzić aktywność jej użytkowników, w odpowiednim czasie reagować na spadki i wzrosty popytu oraz wdrożyć odpowiednią politykę cenową. Służą temu wskaźniki wydajności aplikacji mobilnych, które szczegółowo omówimy poniżej.

Podstawowe wskaźniki aplikacji mobilnych

Instalacja aplikacji mobilnej odbywa się poprzez pobranie programu na swój telefon. Jeśli klient jest zadowolony z aplikacji, staje się aktywnym użytkownikiem. Na tym etapie klient musi być na tyle zainteresowany, aby chciał mieć rozszerzoną wersję aplikacji i otrzymać dodatkową zawartość. Zadowolony i zainteresowany klient będzie skłonny dopłacić za lepszą usługę. W tym miejscu aplikacja zaczyna przynosić pieniądze swojemu twórcy.

Łatwo dostrzec bezpośrednią korelację pomiędzy zaspokojonymi oczekiwaniami użytkowników a bezpośrednimi przychodami z aplikacji. Jak jednak śledzić stopień „satysfakcji” klienta? Można to zrobić za pomocą wskaźników, które pomagają zrozumieć, co lubią użytkownicy i jak to oceniają, na przykład podnosząc ceny za dodatkowe treści, wprowadzając nowe płatne funkcje itp.

Metryki wykorzystywane są w aplikacjach mobilnych, grach i startupach. Deweloper może połączyć kilka typów metryk, aby uzyskać najpełniejszą ocenę zapotrzebowania użytkowników. Zaleca się rozpoczęcie pomiarów od razu po pierwszym pobraniu aplikacji przez Klienta.

Ważne jest, aby śledzić następujące wskaźniki:

  1. Źródła instalacji aplikacji. Potrzebne do oceny skuteczności kanałów marketingowych, z których korzystasz.
  2. Wskaźniki utrzymania i zaangażowania użytkowników. Pokazuje, ilu klientów uruchomiło Twoją aplikację po jej pobraniu. Przykładowo PCU pokazuje maksymalną liczbę użytkowników zalogowanych jednocześnie do aplikacji. ACU to miara średniej liczby jednoczesnych użytkowników aplikacji w określonym okresie.
  3. Liczba unikalnych użytkowników. Liczba klientów regularnie korzystających z aplikacji.
  4. Sesja jest metryką. Wskaźnik czasu pobytu użytkownika w aplikacji.
  5. Testy A/B. Informują, które przyciski użytkownik nacisnął i w jakiej kolejności.
  6. Wskaźniki finansowe. Oblicz skuteczność aplikacji i jej opłacalność. Główne wskaźniki finansowe to ARPPU (przychód na płacącego użytkownika) i ARPU (średni przychód na użytkownika).

Wskaźniki aktywności i zaangażowania użytkowników

Dla wszystkich twórców aplikacji mobilnych ważne jest zrozumienie aktywności i zaangażowania swoich użytkowników. W tym celu wyliczane są metryki takie jak DAU, WAU, MAU, PCU, ACU.

Co to za czynność i co oznacza?

Metryki aktywności jasno pokazują, ilu klientów już pobrało aplikację i korzysta z niej. Znajomość tych wskaźników pozwala ocenić odbiorców użytkowników i przeanalizować ich żądania. W rezultacie otrzymujesz „wskazówki”, jaką taktykę marketingową warto zastosować. To pierwszy krok do zwiększenia zaangażowania użytkowników, a tym samym Twoich dochodów.

Co to są DAU (dzienni aktywni użytkownicy)? Są to codziennie aktywni użytkownicy. Metryka pokazuje, ilu użytkowników logowało się do aplikacji dziennie. W związku z tym WAU (Weekly Active Users) to cotygodniowi aktywni użytkownicy. Natomiast MAU (Monthly Active Users) to unikalni użytkownicy, którzy odwiedzają aplikację przynajmniej raz w miesiącu. O wyjątkowości użytkowników decyduje identyfikator lub login.

Szczyty odwiedzin i stopień zaangażowania

Aby otrzymać wskaźnik zaangażowania użytkowników za tydzień, należy podzielić wskaźnik „dzienny” przez wskaźnik „tygodniowy” (DAU/WAU). Jeśli chcesz poznać współczynnik „przywiązania” użytkowników do usługi w ciągu miesiąca, porównujemy wyniki „dzienne” i „miesięczne” (DAU/MAU).

Chcesz wiedzieć, kiedy klienci są najbardziej aktywni w korzystaniu z Twojego produktu? Użyj metryki, aby określić liczbę użytkowników w danym okresie. Śledź wskaźniki średnich i szczytowych odwiedzin – i wyciągaj wnioski.

Zatem PCU (szczytowy poziom jednoczesnych użytkowników lub „szczyt użytkowników online”) to maksymalna liczba użytkowników, którzy jednocześnie korzystają z aplikacji. Wskaźnik mierzony jest na godzinę, miesiąc lub rok.

Jednocześnie średnia to ACU (średni jednoczesny użytkownik lub „średnia liczba użytkowników online”). Mówimy tutaj o liczbie użytkowników, którzy jednocześnie znajdują się w aplikacji w określonym przedziale czasu. Do czego służą te wskaźniki? Na przykład, aby określić idealny moment na rozpoczęcie kampanii reklamowej.

Zalecamy prowadzenie statystyk i rejestrowanie wskaźników Twojego projektu, wtedy zawsze będziesz wiedział, czy klientom podoba się Twoja aplikacja, czy są zaangażowani i aktywni, czy są zadowoleni z Twoich cen i kiedy należy zmienić strategię marketingową.

Kalkulacja wskaźników aktywności i zaangażowania pozwala na dalsze obliczenie wskaźników finansowych ARPU i ARPPU. Te ostatnie pokazują zysk uzyskany zarówno od wszystkich użytkowników, jak i oddzielnie od tych klientów, którzy kupują płatne wersje i treści.

Dziś w Internecie dostępne są różne systemy analityczne, z wielu z nich można korzystać bezpłatnie. Na przykład popularne usługi dla aplikacji mobilnych to Google Analytics, Flurry i App Annie (jednak App Annie pobiera opłaty za pewne dodatkowe wskaźniki).

Wskaźniki finansowe

Z punktu widzenia prognozowania zysków jest to najważniejsza grupa wskaźników.

Kluczowe wskaźniki finansowe

  • Brutto – dochód brutto za dany okres;
  • Przychody – dochód netto pomniejszony o udział sklepu, w którym znajduje się Twoja aplikacja;
  • Paying Share – stosunek liczby klientów, którzy kupili wersje płatne, do łącznej liczby unikalnych użytkowników. Jeśli wskaźnik maleje, oznacza to, że klienci mają dość płatnych treści, czas je „ożywić” (np. przeprowadzić nową promocję);
  • Transakcje według Użytkownika lub TBU – liczba płatności na użytkownika. Oblicza się go dzieląc całkowitą liczbę płatności za dany okres przez liczbę płatników.

Jak obliczyć zysk

Znajomość zaledwie dwóch prostych wzorów pozwoli Ci wyciągnąć wnioski na temat skuteczności Twojej aplikacji.

Pierwsza formuła oblicza średni zysk na klienta w danym okresie. Ten wskaźnik ARPU (Average Revenue Per User) jest określany jako stosunek przychodów brutto od użytkowników do średniego ruchu dziennie/tygodniowego/miesięcznego.

Wskaźnik ARPU pozwala zrozumieć ogólną efektywność Twojego projektu. Przecież mówimy o dochodach od całej grupy odbiorców aplikacji. Indeks zależy między innymi od Twojej polityki cenowej. Jednak inny wskaźnik pomaga lepiej zrozumieć akceptowalność Twoich cen dla Twoich klientów, a mianowicie wskaźnik ARPPU (średni przychód na płacącego użytkownika). Jest to także wyznacznik średniego zysku na użytkownika za dany okres, tyle że mówimy wyłącznie o klientach płacących. To znaczy ci, którzy kupują od Ciebie dodatkowe treści lub usługi.

Aby wyznaczyć wskaźnik ARPPU, dochód brutto koreluje się z liczbą płacących użytkowników lub PU (liczbą klientów, którzy zapłacili za treści dodatkowe w danym okresie).

Dzięki wskaźnikowi ARPPU łatwo jest określić rentowność płatnych treści. Można także zauważyć reakcję użytkowników na aktualizację aplikacji, zaoferowanie nowych usług czy wzrost cen.

Różnica między ARPU i ARPPU

Wielu programistów ma trudności na początkowym etapie oceny metryk. W szczególności często mylone są wskaźniki ARPU i ARPPU.

Podczas gdy ARPU ostatecznie pokazuje zysk netto na użytkownika, powiedzmy dziennie, wówczas ARPPU uwzględnia jedynie zysk uzyskany od płacących klientów. Jeżeli któregoś dnia żaden klient nie zakupił dodatkowej treści, wówczas ARPPU na ten dzień wyniesie zero.

  • ARPU = Przychody / Użytkownicy (dochód netto podzielony przez liczbę wszystkich użytkowników)

Wszyscy użytkownicy są brani pod uwagę. Wskaźnik ten pokazuje, ile średnio zarabia jeden użytkownik.

  • ARPPU = Przychód / Użytkownicy płacący (dochód netto podzielony przez liczbę płacących użytkowników)

Pod uwagę brani są tylko płacący użytkownicy. ARPPU pokazuje, jak użytkownicy reagują na Twoje ceny i ile są skłonni zapłacić za płatne treści.

Ponieważ jest znacznie mniej płacących użytkowników niż ich całkowita liczba, ARPPU będzie zawsze większe niż APRU.

Jeśli podniesiesz ceny, możesz mieć mniej płacących użytkowników. Paying Share – udział płacących klientów. W tym przypadku stopa zysku wszystkich klientów wzrośnie ze względu na fakt, że liczba płacących klientów spadnie po podniesieniu cen za dodatkowe treści. Aby przyciągnąć więcej płacących klientów, musisz zbudować elastyczną i „wrażliwą” strategię cenową.

Przykłady obliczeń ARPU i ARPPU

Załóżmy, że masz 2000 użytkowników i 50 z nich kupuje płatne treści. Dochód miesięczny wynosi 5000 dolarów.

Twoje wyniki miesięcznie:

  • ARPU = 5000 USD/2000 = 2,5 USD (to znaczy, że jeden „zwykły” użytkownik płaci Ci 2,5 USD miesięcznie);
  • ARPPU = 5000/50 = 100 USD (to znaczy, że jeden płacący użytkownik przynosi 100 USD zysku miesięcznie);
  • Udział płacący = 50 / 2000 = 2,5% (a więc udział płacących użytkowników wynosi 2,5%);
  • Sprawdźmy: 2,5 USD = 100 USD × 2,5%

Inne przydatne wskaźniki finansowe

Oprócz zysków możesz także obliczyć swoje wydatki. Na przykład określ, ile kosztuje Cię przyciągnięcie klientów. Do tego celu służy wskaźnik CPI (Cost per Install) – jest to koszt instalacji aplikacji. Dzięki niemu dowiesz się, ile pieniędzy wydano na pozyskanie nowych klientów. Wskaźnik ten jest obliczany na podstawie stosunku kosztu reklamy do liczby instalacji aplikacji.

Możesz także określić, jak skuteczny jest Twój projekt w całym jego „życiu”. Aby to zrobić, należy wziąć pod uwagę wskaźnik LTV (Lifetime Value) – wskaźnik rentowności dla średniego okresu korzystania z aplikacji przez jednego klienta.

Aby obliczyć wskaźnik LTV, należy pomnożyć przychód na użytkownika (ARPU) przez średni czas użytkowania lub Lifetime.

Czy Twój projekt jest opłacalny? Jeśli LTV jest mniejsze niż CPI, to nie jest to opłacalne.

Aby poprawić wskaźnik LTV, należy zwiększyć atrakcyjność aplikacji, obniżyć koszty pozyskania nowych klientów i zwiększyć koszt płatnych treści.

Plusy i minusy stosowania metryk

Na przykład trudno będzie zrozumieć, czy wskaźnik DAU w danym dniu jest efektem udanej kampanii PR, konsekwencją zastosowania strategii marketingowej mającej na celu pozyskanie nowych klientów, czy też powrotem starych.

Analityka aplikacji mobilnych pomaga budować elastyczny i efektywny model interakcji z klientami. Prowadzenie statystyk i znajomość docelowej grupy odbiorców zapewni sukces Twojego projektu.

Wskazania, zasady pobierania i interpretacja wyników badania moczu w kierunku mikroalbuminurii

Badanie moczu w celu wykrycia mikroalbuminurii (MAU) jest szeroko stosowane w diagnostyce początkowych stadiów uszkodzenia tkanki nerek.

Istotne jest ilościowe oznaczenie poziomu albumin w moczu, które jest wprost proporcjonalne do stopnia uszkodzenia kłębuszków nerkowych (głównego elementu strukturalnego nerki).

Mikroalbuminuria to wydalanie albumin białkowych z moczem w ilościach przekraczających wartości fizjologiczne.

Tabela 1 – Definicja mikroalbuminurii. Źródło – RMJ. 2010. Nr 22. S. 1327

Albuminuria fizjologiczna i patologiczna

Osoba zdrowa wydala z moczem niewielką ilość cząsteczek białka (do 150 mg/dl), natomiast zawartość albumin w nim jest mniejsza niż 30 mg/dl.

Ilość białka wydalanego z moczem może się znacznie różnić w różnych porach dnia. Zatem w nocy wydalanie albumin z moczem jest o około 30-40% mniejsze, co wiąże się z niskim poziomem ciśnienia naczyniowego i poziomą pozycją ciała. Prowadzi to do zmniejszenia przepływu krwi przez nerki i szybkości filtracji moczu w kłębuszkach.

W pozycji pionowej poziom wydalania albumin z moczem wzrasta, a po wysiłku fizycznym przez krótki czas może oscylować w granicach mg/l.

Na ilość albumin wydalanych z moczem mogą wpływać następujące czynniki:

  1. 1 Pokarm bogaty w białko;
  2. 2 Ciężka praca fizyczna;
  3. 3 Zakażenie dróg moczowych;
  4. 4 Niewydolność krążenia;
  5. 5 Przyjmowanie NLPZ (niesteroidowych leków przeciwzapalnych);
  6. 6 Ciężka infekcja bakteryjna, posocznica;
  7. 7 Ciąża.

Natomiast przyjmowanie leków hipotensyjnych z grupy inhibitorów ACE zmniejsza wydzielanie albumin.

Szybkość wydalania albumin z moczem może również zależeć od wieku i rasy. Nieprawidłowe wydalanie albumin przy braku dowodów na współistniejącą patologię narządów wewnętrznych występuje u osób starszych i Afrykanów i często łączy się z nadwagą.

Analiza moczu w kierunku UIA – wskazania do stosowania

Mikroalbuminuria (w skrócie MAU) jest najwcześniejszą i najbardziej wiarygodną oznaką uszkodzenia tkanki nerkowej.

Ponieważ nie da się tego określić rutynowymi metodami, badanie moczu w kierunku mikroalbuminurii włącza się do standardów badania pacjentów z grupy ryzyka, przede wszystkim u pacjentów z rozpoznaną cukrzycą i nadciśnieniem tętniczym.

Lista pacjentów poddawanych badaniom przesiewowym w kierunku mikroalbuminurii:

  1. 1 Pacjenci z dowolnym typem cukrzycy i chorobą trwającą dłużej niż 5 lat (raz na 6 miesięcy);
  2. 2 Pacjenci z nadciśnieniem tętniczym (raz na 12 miesięcy);
  3. 3 Pacjenci po przeszczepieniu nerki w celu monitorowania rozwoju reakcji odrzucenia;
  4. 4 Pacjenci z przewlekłym kłębuszkowym zapaleniem nerek.

Przyczyny uszkodzenia kłębuszków nerkowych

Do głównych przyczyn uszkodzenia kłębuszków nerkowych, a co za tym idzie mikroalbuminurii, zalicza się:

  1. 1 Wysoki poziom glikemii. MAU jest pierwszym objawem nefropatii cukrzycowej. Głównym mechanizmem powstawania mikroalbuminurii w cukrzycy jest hiperfiltracja w kłębuszkach nerkowych i uszkodzenie naczyń nerkowych w wyniku hiperglikemii. Nieleczona nefropatia cukrzycowa postępuje szybko, prowadząc do niewydolności nerek i konieczności hemodializy. Dlatego każdy pacjent chory na cukrzycę powinien przynajmniej raz na sześć miesięcy poddawać się badaniu moczu na obecność UIA, aby wcześnie wykryć nefropatię i szybko ją wyleczyć.
  2. 2 Wysoki poziom ciśnienia skurczowego. Nadciśnienie tętnicze jest chorobą ogólnoustrojową, która atakuje wiele narządów i układów, w tym nerki. W tym przypadku MAU jest oznaką rozwoju powikłań nerkowych - stwardnienia nerek nadciśnieniowego, które opiera się na zwiększonym ciśnieniu filtracji, zwłóknieniu cewkowo-śródmiąższowym i zwiększonej przepuszczalności ściany naczyń dla białek. MAU jest samowystarczalnym czynnikiem ryzyka rozwoju powikłań nadciśnienia tętniczego.
  3. 3 Nadwaga, otyłość, zespół metaboliczny. Od 1999 roku WHO uznaje mikroalbuminurię za jeden ze składników zespołu metabolicznego.
  4. 4 Hipercholesterolemia i hipertriglicerydemia, które prowadzą do rozwoju uogólnionej miażdżycy. MAU w tym przypadku odzwierciedla zjawisko dysfunkcji śródbłonka i jest bezpośrednio związane ze zwiększonym ryzykiem sercowo-naczyniowym.
  5. 5 Przewlekłe zapalenie tkanki nerkowej. Pojawienie się MAU (i ogólnie białkomoczu) jest prognostycznie niekorzystnym objawem postępu kłębuszkowego zapalenia nerek.
  6. 6 Palenie. U palaczy wydalanie albumin z moczem jest o około 20-30% większe (Nelson, 1991, Mogestein, 1995), co jest związane z nikotynowym uszkodzeniem śródbłonka naczyń.

Metoda oznaczania

Patologicznej albuminurii nie wykrywa się rutynowymi metodami badania moczu, na przykład przez wytrącanie kwasu.

Biorąc pod uwagę znaczną dobową zmienność wydalania albumin z moczem, jedynie wykrycie MAU w dwóch lub trzech kolejnych badaniach moczu jest istotne diagnostycznie.

Do badania przesiewowego moczu w kierunku UIA dopuszczalne jest stosowanie specjalnie zaprojektowanych pasków testowych, jednak w przypadku pozytywnego wyniku badania szybkimi testami konieczne jest potwierdzenie patologicznej albuminurii metodami pozwalającymi na oznaczenie stężenia albumin.

Ocenę półilościową przeprowadza się za pomocą specjalnych pasków – testów paskowych, w których występuje 6 stopni stężenia albumin w moczu („nie wykryto”, „ślady” – do 150 mg/l, powyżej 300 mg/l, 1000 mg /l, 2000 mg/l).l i ponad 2 tys. mg/l). Czułość tej metody wynosi około 90%.

Oznaczenie ilościowe przeprowadza się za pomocą:

  1. 1 Oznaczanie stosunku kreatyniny do albuminy (C/A) w moczu;
  2. 2 Bezpośrednia metoda immunoturbidymetryczna. Metoda pozwala oszacować stężenie albumin na podstawie zmętnienia roztworu powstałego po oddziaływaniu białka ze specyficznymi przeciwciałami i wytrąceniu się kompleksów immunologicznych.
  3. 3 Metoda immunochemiczna z wykorzystaniem systemu „HemoCue” (reakcje immunochemiczne z wykorzystaniem przeciwciał anty-ludzkich). Kompleksy albumina-przeciwciało prowadzą do powstania osadu, który jest następnie wychwytywany przez fotometr.

Jak zebrać materiał do badań?

Pobieranie moczu do badań nie wymaga wcześniejszego przygotowania.

Zasady zbierania materiału:

  1. 1 Zbiórka moczu odbywa się przez cały dzień (od godz. 08.00 pierwszego dnia do godz. 08.00 drugiego dnia), pierwszą porcję moczu należy wylać do toalety.
  2. 2 Cały mocz wydalony w ciągu 24 godzin zbiera się w jednym pojemniku (sterylnym). W ciągu dnia pojemnik należy przechowywać w chłodnym miejscu, bez dostępu światła słonecznego.
  3. 3 Należy zmierzyć dobową ilość moczu i wynik zapisać na wydanym skierowaniu na badania.
  4. 4 Następnie mocz miesza się (jest to konieczne, ponieważ białko może osadzić się na dnie słoika!) i wlewa do sterylnego pojemnika o objętości około 100 ml.
  5. 5 Pojemnik należy jak najszybciej dostarczyć do laboratorium.
  6. 6 Nie ma potrzeby przesyłania całego moczu zebranego dziennie do laboratorium.
  7. 7 Ponieważ uwalnianie albumin zależy od wzrostu i masy ciała, parametry te MUSZĄ być odnotowane na wydanej instrukcji. Bez nich mocz nie zostanie przyjęty do badania.

Co zrobić w przypadku wykrycia mikroalbuminurii?

Jeżeli oprócz mikroalbuminurii nie zidentyfikowano żadnej innej patologii narządów wewnętrznych, wskazane jest przeprowadzenie dodatkowej diagnostyki w celu wykluczenia cukrzycy i nadciśnienia.

W tym celu wymagane jest całodobowe monitorowanie ciśnienia krwi i test tolerancji glukozy.

U pacjentów z MAU i wcześniej rozpoznaną cukrzycą i/lub nadciśnieniem tętniczym należy spełnić następujące kryteria laboratoryjne:

  1. 1 Cholesterol<4,5 ммоль/л;
  2. 2 Trójglicerydy (TG) do 1,7 mmol/l;
  3. 3 Hemoglobina glikowana do 6,5%;
  4. 4 Ciśnienie skurczowe<130 мм.рт.ст.

Pomaga to zmniejszyć śmiertelność z powodu powikłań sercowo-naczyniowych o 50%. U pacjentów z cukrzycą typu 1 wskaźniki są nieco inne i wynoszą:

  1. 1 Hemoglobina glikowana< 8,0%;
  2. 2 Ciśnienie krwi<115/75 мм.рт.ст;
  3. 3 Cholesterol do 5,1 mmol/l;
  4. 4 Trójglicerydy do 1,6 mmol/l.

Zapobieganie UIA

Aby zapobiec uszkodzeniu tkanki nerkowej, należy przestrzegać kilku zasad:

  1. 1 Systematyczne monitorowanie poziomu glukozy na czczo – prawidłowy poziom to 3,5 – 6,0 mmol/l.
  2. 2 Codzienne monitorowanie ciśnienia krwi, które nie powinno przekraczać 130/80 mmHg.
  3. 3 Kwartalne monitorowanie wskaźników profilu lipidowego – przy wysokim poziomie cholesterolu i trójglicerydów dochodzi nie tylko do powstawania blaszek miażdżycowych, ale także do uszkodzenia tkanki nerkowej;
  4. 4 Całkowicie rzuć palenie i papierosy będące analogami nikotyny. Nikotyna jest niebezpieczna dla wszystkich naczyń krwionośnych w organizmie człowieka, w tym naczyń nerkowych. Ryzyko wystąpienia białkomoczu u palaczy jest około 21 razy większe niż u osób niepalących.

Co to jest Mau?

Ale najczęściej u kotów oznacza to, że potrzebują płci przeciwnej. Cóż.. myślę, że sam możesz się tego domyślić))

Materiał z Wikipedii – wolnej encyklopedii

ISTNIEJE RASA KOTÓW (EGIPCJAŃSKA) Zwana „MAU”

Koty od dawna są ulubieńcami Egipcjan. W starożytności symbolizowali bogów Ra i Bast. Rasa Mau jest rasą autochtoniczną, przybyła do nas ze starożytnego Egiptu, a jej nazwa oznacza po egipsku „kot”. Egipcjanki pojawiły się w Europie w połowie lat 50. XX wieku, a nieco później – w USA.

Co to jest mau

zakład apteki miejskiej

masowy atak lotniczy

Międzynarodowe Stowarzyszenie Uniwersytetów

edukacja i nauka, organizacja

Słownik: S. Fadeev. Słownik skrótów współczesnego języka rosyjskiego. - Petersburg: Politechnika, 1997. - 527 s.

Międzynarodowe Linie Lotnicze Ukrainy

Moskiewska Szkoła Artylerii

wojsko, historia, Moskwa, edukacja i nauka

Słownik: Słownik skrótów i skrótów armii i służb specjalnych. komp. A. A. Szczelokowa. - M .: Wydawnictwo AST LLC, Wydawnictwo Geleos CJSC, 2003. - 318 s.

Moskiewski Departament Antymonopolowy

Moskiewska Akademia Zarządzania

Moskwa, edukacja i nauka

Moskiewski węzeł lotniczy

Słownik: Słownik skrótów i skrótów armii i służb specjalnych. komp. A. A. Szczelokowa. - M .: Wydawnictwo AST LLC, Wydawnictwo Geleos CJSC, 2003. - 318 s.

samorządowa instytucja samorządowa

na przykład: MAU NGSP

marketingu i zarządzania kryzysowego

wielopierścieniowe węgle aromatyczne

modyfikowany węgiel azotowy

„Moskiewskie służby lotnicze”

„Międzynarodowe lotnisko w Ufie”

avia, Ufa, organizacja

Słownik skrótów i skrótów. Akademik. 2015.

Zobacz, co oznacza „MAU” w innych słownikach:

UIA - ma kilka znaczeń: Spis treści 1 Nazwisko 2 Skróty 3 Inne 4 Źródła... Wikipedia

Mau - Mau, Władimir Aleksandrowicz Żądanie „MAU” zostało przekierowane tutaj; zobacz także inne znaczenia. Władimir Aleksandrowicz Mau Data urodzenia: 29 grudnia… Wikipedia

Mau – międzyn. miau Chetyum „mau” eIo. Mau, maur sikIush, kIusherykor zynapts, cheu tsepkyyr zigyogu, zygu tsIykIur IeshIul, zil'e tsIykIur zimazh, pyramyzhyr zizhiau, chyg zhaui chIemykh, unem ehesh dog esho, uaer kIyeu eukIy, tsygyor ekuzy... Adygabzem izehef grubyIal

Mau V. - Żądanie „MAU” zostało przekierowane tutaj. Widzieć także inne znaczenia. Władimir Aleksandrowicz Mau (ur. 29 grudnia 1959 w Moskwie) Rosyjski ekonomista akademicki. Od 2002 r. rektor Akademii Gospodarki Narodowej przy rządzie rosyjskim. Spis treści 1... ...Wikipedia

Mau V. A. - Żądanie „MAU” zostało przekierowane tutaj. Widzieć także inne znaczenia. Władimir Aleksandrowicz Mau (ur. 29 grudnia 1959 w Moskwie) Rosyjski ekonomista akademicki. Od 2002 r. rektor Akademii Gospodarki Narodowej przy rządzie rosyjskim. Spis treści 1... ...Wikipedia

æmauædz - z.b.p., min ... Słownik pisowni języka osetyjskiego

MAU - jednostka pochłaniająca ropę naftową masowy atak powietrzny Międzynarodowe Stowarzyszenie Uniwersytetów Moskiewska Akademia Zarządzania Moskiewski Hub Lotniczy Moskiewska Dyrekcja Antymonopolowa ... Słownik skrótów języka rosyjskiego

UIA (znaczenia) - UIA ma kilka znaczeń: Spis treści 1 Nazwisko 2 Skróty 3 Inne 4 Źródła ... Wikipedia

Mau (dzielnica) - Mau angielski. Mau Kraj Indie Status dystryktu Część stanu Uttar Pradesh... Wikipedia

Mau Mau – (Kenia). Powstanie przeciw władzy. Etymologia tego słowa nie została wiarygodnie wyjaśniona. Termin ten został po raz pierwszy użyty podczas procesu grupy rebeliantów w maju 1950 r. i nie był używany przez samych partyzantów. W pierwszym etapie () chłopski ruch protestacyjny... ...Terroryzm i terroryści. Historyczna książka referencyjna

Badanie moczu na UIA

Kiedy dana osoba ma problemy zdrowotne lub pytania dotyczące swojego stanu, najpierw szuka odpowiedzi w Internecie, a dopiero potem udaje się do lekarza po poradę i pomoc, chociaż bardziej słuszne jest postępowanie na odwrót. Przecież lekarz nie tylko zbada objawy, ale także skieruje Cię na badania laboratoryjne. Jednym z badań wykonywanych w celu ustalenia prawidłowego rozpoznania jest badanie moczu w kierunku mikroalbuminurii. To właśnie zostanie omówione w tym artykule.

Czym jest to badanie i dlaczego jest przeprowadzane?

Badanie moczu na obecność Mau polega na określeniu ilości zawartej w nim albuminy. Dlaczego to robią? Chodzi o to, że albumina jest jednym z białek wchodzących w skład krwi. Natomiast „mikroalbuminuria” to jej utrata lub niskie stężenie. Kiedy nerki funkcjonują prawidłowo i nie ma żadnych nieprawidłowości, albumina jest stabilna, a jej ilość w moczu jest bardzo niska. Kiedy wyniki badania wskazują, że doszło do utraty albuminy we krwi i jest ona zawarta w zwiększonej dawce w moczu, jest to oznaką dysfunkcji nerek, być może początku pierwszego etapu miażdżycy lub dysfunkcji śródbłonka.

Nawet niewielkie przekroczenie normy w stężeniu albumin w moczu wskazuje na początek zmian w naczyniach krwionośnych, co wymaga bardziej dogłębnej diagnostyki i natychmiastowego leczenia.

Dlaczego powstaje mikroalbuminaria (MAU)?

Przekroczenie prawidłowego poziomu białka w moczu może nastąpić z kilku powodów. Istnieją czynniki, które wpływają na jednorazowe uwolnienie, więc po postawieniu diagnozy Mau oddaje mocz kilka razy w ciągu trzech miesięcy. Za nadmiar uważa się ilość albuminy od 30 do 300 mg na dzień. Takie uwolnienie może nastąpić w wyniku:

  • jedzenie pokarmów bogatych w białko;
  • ciężka praca fizyczna;
  • silne obciążenia sportowe;
  • wzrost temperatury ciała.

Wskaźniki zależą także od płci, rasy i regionu zamieszkania pacjenta.

Uważa się, że MAU najczęściej występuje u osób cierpiących na problemy z nadwagą, insulinoopornością, które dużo palą i mają problemy z przerostem lub dysfunkcją lewej komory. Diagnozę tę diagnozuje się najczęściej u mężczyzn i osób starszych.

Aby uzyskać wiarygodny wynik, testu Mau nie można wykonywać w przypadku żadnej choroby zakaźnej, w tym ARVI, w podwyższonej temperaturze ciała, gorączce, po wysiłku fizycznym, w stanie zmęczenia lub po jedzeniu.

Jeśli wyniki wykazały wzrost białka w moczu, może to wskazywać na następujące choroby lub zmiany w organizmie:

  • cukrzyca;
  • nadciśnienie tętnicze;
  • kłębuszkowe zapalenie nerek;
  • dysfunkcja układu sercowo-naczyniowego;
  • ciąża;
  • hipotermia;
  • sarkoidoza

Najczęściej mikroalbuminaria występuje w wyniku cukrzycy.

Ponadto wzrost albuminy w moczu może wskazywać na rozwój chorób sercowo-naczyniowych, które są wywoływane przez cukrzycę typu I i typu II.

Objawy mikroalbuminurii

Ta patologia ma swoje własne etapy rozwoju. W początkowej fazie pacjent nie odczuwa zmian w organizmie i objawów choroby, ale skład jego moczu już się zmienia, badania wykazują już wzrost ilości białek, która w początkowej fazie utrzymuje się w granicach 30 mg na dobę. dzień. W miarę dalszego postępu osoba rozwija stan przednerczycowy. Ilość albumin w moczu wzrasta do 300 mg, obserwuje się wzrost ciśnienia krwi i zwiększa się filtracja nerkowa.

Następnym etapem jest stan nerczycowy. Oprócz wysokiego ciśnienia krwi towarzyszą mu również obrzęki. Oprócz wysokiego stężenia białka w składzie moczu znajdują się także czerwone krwinki, obserwuje się także wzrost poziomu kreatyniny i mocznika.

Ostatnim etapem jest niewydolność nerek. Jego objawy:

  • częsty wzrost ciśnienia krwi;
  • ciągły obrzęk;
  • duża liczba czerwonych krwinek w moczu;
  • niski współczynnik filtracji;
  • duża ilość białka, kreatyniny i mocznika w moczu;
  • brak glukozy w moczu.
  • Insulina nie jest wydalana przez nerki.

Wszystkie te objawy mogą wskazywać na rozwój patologii serca. W tym czasie może pojawić się ból za mostkiem, który promieniuje na lewą stronę ciała. Wszystko to towarzyszy wzrostowi poziomu cholesterolu.

Zasady pobierania moczu w kierunku mikroalbuminurii (MAU)

Aby dane z badań laboratoryjnych były wiarygodne, należy przestrzegać podstawowych zasad pobierania moczu do analizy UIA. Więc przede wszystkim musisz się przygotować. Na dzień przed badaniami warzywa i owoce zmieniające kolor moczu są całkowicie wyłączone z pożywienia - są to marchew, truskawki, morwa, porzeczki i inne. Po drugie, przed pobraniem moczu należy dokładnie umyć zewnętrzne narządy płciowe mydłem antybakteryjnym. Po trzecie, materiał do analizy pobierany jest rano, zaraz po przebudzeniu. W żadnym wypadku nie należy przeprowadzać tego testu na żeńskiej połowie podczas menstruacji.

Trzeba także zadbać o słoiki z moczem. Idealną opcją jest specjalny plastikowy pojemnik, który jest sprzedawany w aptece. Ale jeśli go nie masz, możesz wziąć dowolny plastikowy lub szklany pojemnik z pokrywką, dobrze go umyć, wysuszyć i przed użyciem zalać alkoholem. Do przeprowadzenia analizy Mau wystarczy około stu mililitrów materiału. Po pobraniu materiał należy przesłać do laboratorium w ciągu jednej lub dwóch godzin.

Alcex

Jakie jest nasze życie? Gra!

DAU – Daily Active Users – liczba unikalnych użytkowników, którzy zalogowali się do aplikacji w ciągu dnia.

WAU – Weekly Active Users – liczba unikalnych użytkowników, którzy zalogowali się do aplikacji w ciągu tygodnia.

MAU – Monthly Active Users – liczba unikalnych użytkowników, którzy zalogowali się do aplikacji w ciągu miesiąca.

PCU - Peak Concurrent User - maksymalna liczba użytkowników jednocześnie w aplikacji. Mierzone w określonym przedziale czasu (godzina/dzień/tydzień/miesiąc/rok)

ACU – Average Concurrent User – średnia liczba użytkowników jednocześnie w aplikacji. Mierzone w określonym przedziale czasu (godzina/dzień/tydzień/miesiąc/rok)

ARPPU - Średni przychód na płacącego użytkownika (Średnie konto na płacącego użytkownika) - średni dochód na płacącego użytkownika. Obliczane według wzoru: Przychody z aplikacji / Liczba użytkowników, którzy dokonali płatności.

ARPU – Średni przychód na użytkownika (Średnie konto na użytkownika) – średni dochód na użytkownika. Obliczane według wzoru: Przychód z aplikacji / Liczba wszystkich użytkowników, którzy odwiedzili aplikację w okresie uzyskiwania przychodów.

Zasada jest następująca: należy obliczyć wszelkie wskaźniki projektu internetowego, wprowadzić je do systemu statystycznego i poddać analizie.

  • DAU (Daily Active Users) - dzienna publiczność - liczba unikalnych użytkowników, którzy odwiedzili projekt w ciągu dnia.
  • WAU (Week Active Users) – cotygodniowa publiczność.
  • MAU (Month Active Users) – miesięczna publiczność.
  • ARPU (Average Revenue Per User) - konto średnie - ile średnio płacą użytkownicy (przychód za czas T podzielony przez liczbę użytkowników w tym samym czasie).
  • ARPPU (Average Revenue Per Paying User) - średni rachunek płacącego użytkownika (dochód za czas T podzielony przez liczbę płacących użytkowników w tym samym czasie).

    Niektóre kombinacje podstawowych wskaźników mogą zapewnić charakterystykę pośrednią:

  • DAU/WAU to tygodniowy współczynnik „przyklejenia” użytkownika do usługi.
  • DAU/MAU to miesięczny współczynnik „przyklejenia” użytkownika do usługi.
  • grupy aktywności użytkowników (np. według liczby odwiedzin w tygodniu)
  • regiony (kraje, miasta itp.)

    Wskaźniki wydajności gry: aktywni użytkownicy (DAU/WAU/MAU)

    Opublikowany przez: Aleksandra Semenowa

    Publikacja jest częścią serii materiałów o metrykach gier pochodzących od App2Top.ru i devtodev. Artykuły podzielone są według sezonów, z których każdy poświęcony jest konkretnemu tematowi. Drugi sezon nosi tytuł „Użytkownicy”. Mówimy w nim o tych wskaźnikach biznesowych, które odzwierciedlają skuteczność aplikacji w zakresie pracy z odbiorcami.

    Każdego dnia publiczność projektu uzupełnia się o nowych użytkowników. Niektórzy szybko tracą zainteresowanie, niektórzy czasem pamiętają aplikację, a jeszcze inni korzystają z niej regularnie. I chyba codziennie do aplikacji logują się przedstawiciele wszystkich tych segmentów. Dziś porozmawiamy o nich – aktywnych użytkownikach.

    Aktywni użytkownicy to ci, którzy odbyli co najmniej jedną sesję w okresie badania. Przedziały te mogą być różne, ale najczęściej badają dzienną, tygodniową, a także miesięczną publiczność projektu. A te wskaźniki mają ustalone nazwy:

    • DAU – liczba unikalnych użytkowników dziennie (dzienni aktywni użytkownicy);
    • WAU – liczba unikalnych użytkowników w tygodniu (aktywni użytkownicy tygodniowo);
    • MAU – liczba unikalnych użytkowników w miesiącu (miesięcznie aktywni użytkownicy).

    Jednocześnie podobnych obliczeń można dokonać dla dowolnych innych okresów, jeśli lepiej odpowiadają one wymaganiom firmy. Przykładowo, podsumowując wyniki minionego roku, można obliczyć roczną publiczność projektu i porównać ją z poprzednimi latami, aby ocenić dynamikę.

    Warto zaznaczyć, że WAU za konkretny tydzień nie jest sumą DAU za 7 dni, gdyż mówimy o unikalnych użytkownikach. Przykładowo, jeden z nich może zalogować się do aplikacji w poniedziałek i wtorek, a zakończy się zarówno w poniedziałkowym DAU, jak i wtorkowym DAU. Ale w ciągu tygodnia (od poniedziałku do niedzieli) będzie on liczony tylko raz.

    Podobnie MAU nie jest sumą 4 WAU i 30 DAU. Z kalkulacyjnego punktu widzenia wskaźniki te nie są ze sobą powiązane i są obliczane oddzielnie.

    Aby lepiej zrozumieć te wskaźniki, przeliczmy je na przykładzie.

    Załóżmy, że mamy dane dotyczące wizyt w aplikacji różnych użytkowników w ciągu 2 tygodni. W tym przypadku nie ma znaczenia, ile razy dziennie użytkownik wszedł do projektu, ponieważ nadal będzie jednym unikalnym gościem.

    Dni, w których użytkownicy korzystali z aplikacji, zaznaczono na niebiesko.

    Zatem najpierw obliczmy DAU dla pierwszego, drugiego, piątego i dziesiątego dnia. Aby to zrobić, musisz wiedzieć, ilu unikalnych użytkowników korzystało obecnie z aplikacji:

    • Dzień 1 DAU = 2 (użytkownicy 1 i 4);
    • Dzień 2 DAU = 3 (użytkownicy 2,4,5);
    • Dzień 3 DAU = 3 (użytkownicy 2,3,4);
    • Dzień 10 DAU = 0 (w tych dniach nikt nie logował się do aplikacji).
    • w pierwszym tygodniu (od 1. do 7. dnia) wynosi 5 - wszyscy użytkownicy weszli do projektu;
    • w drugim tygodniu (od 8 do 14 dnia) wskaźnik ten wynosi już 3 - pierwszy i drugi użytkownik nie odbyli sesji.

    Możesz także wybrać dowolny tydzień, na przykład od 3 do 9 dnia, a wtedy WAU będzie równe 4.

    W naszym przykładzie wzięło udział tylko 5 osób, ale w prawdziwym projekcie produkt codziennie odwiedzają tysiące, setki tysięcy, miliony użytkowników. A sposób, w jaki uzyskują dostęp do aplikacji, mówi o jej stabilności, jakości i skali.

    Ponadto Aktywni użytkownicy to metryka, którą warto śledzić w czasie rzeczywistym, ponieważ jeśli coś się zepsuje w aplikacji lub na serwerze i użytkownicy nie będą mogli korzystać z produktu, będzie to miało natychmiastowy wpływ na tę metrykę. Dla takiej kontroli można grupować użytkowników nie według dni, ale godzin czy nawet 10-minutowych odstępów czasu.

    Swoją drogą aktywni użytkownicy, którzy aktualnie znajdują się w aplikacji, to osobna metryka, która ma swoją nazwę. Najczęściej jest to Użytkownicy online, ale można spotkać również skróty takie jak CCU (concurrent users) – użytkownicy, którzy są w aplikacji w danym momencie, oraz PCCU (peak concurrent users) – maksymalna liczba użytkowników jednocześnie w aplikacji.

    Średnia CCU dobrze oddaje skalę projektu, a PCCU jest bardzo ważne przy planowaniu obciążenia serwerów.

    Dynamika aktywnych użytkowników może zmieniać się nie tylko z dnia na dzień, ale może stopniowo zwiększać się lub zmniejszać z miesiąca na miesiąc. I bardzo ważne jest, aby to kontrolować. Segmentacja pozwala uprościć analizę zmian liczby aktywnych użytkowników. Dzięki niemu szybko zrozumiesz, który segment użytkowników odpowiada za zmianę wskaźnika.

    Oto kilka opcji segmentacji aktywnych odbiorców.

    • płacę/nie płacę
    • dokonał tylko 1 płatności / dokonał płatności wielokrotnych

    Według daty od instalacji:

    • 1 dzień / 2-7 dni / 8-14 dni /dni /dni / 60+ dni

    Według częstotliwości odwiedzin:

    • codziennie / 4-6 razy w tygodniu / 1-2 razy w tygodniu / raz w miesiącu lub rzadziej

    Możesz także podzielić według kraju, urządzenia, systemu operacyjnego, zdarzenia niestandardowego (czyli podzielić odbiorców na użytkowników, którzy wykonali i nie wykonali tej lub innej akcji).

    Z tej drugiej opcji segmentacji można skorzystać, jeśli w aplikacji występuje jakieś kluczowe wydarzenie, które jest ważne dla kompletności wrażeń z gry lub wywarcia dobrego pierwszego wrażenia na temat produktu (na przykład ukończenie samouczka, N poziomów w grze lub wejście do gry sklep).

    Gdy zidentyfikujesz segment, w którym obserwuje się spadek liczby aktywnych użytkowników, łatwiej będzie znaleźć możliwą przyczynę problemu.

    Oto, co może się wydarzyć:

    Po pierwsze, liczba aktywnych użytkowników w Rosji zaczyna spadać, jednocześnie wzrasta liczba odwiedzających z Japonii, którzy rekompensują spadek w innym kraju. Jeśli spojrzymy tylko na ogólny wykres DAU, raczej nie zauważymy żadnych zmian w dynamice. I dopiero później, gdy liczba aktywnych użytkowników w Rosji spadnie jeszcze bardziej, zobaczymy to na ogólnym wykresie. Tymczasem minęło już sporo czasu, który można by wykorzystać na znalezienie i wyeliminowanie przyczyny upadku.

    Kolejna anomalia statystyczna potwierdza znaczenie segmentacji: Paradoks Simpsona. Jego przejaw najlepiej widać na przykładzie.

    Weźmy 4 kraje z poprzedniego przykładu i załóżmy, że konwersja na zakupy w nich wygląda następująco:

    I oto co się dzieje:

    • konwersja w Rosji (4,85%) jest wyższa niż konwersja w Japonii (4,44%);
    • Konwersja w Wielkiej Brytanii (7,08%) jest wyższa niż konwersja w Chinach (6,98%);
    • ogólna konwersja krajów europejskich (5,8%) jest mniejsza niż konwersja krajów azjatyckich (6,5%).

    To po raz kolejny sugeruje, że segmentacja może dać zupełnie inne wyniki niż ogólna statystyka wskaźnika.

    Swoją drogą, czasami patrząc na wykres DAU nie zawsze można jednoznacznie określić trend, ale grupowanie według tygodni lub miesięcy (przeliczenie wykresu na WAU i MAU) sprawia, że ​​jest to bardziej oczywiste.

    Sam wskaźnik Aktywni użytkownicy jest z pewnością ważny dla projektu, ale poza tym jest powiązany także z innymi wskaźnikami finansowymi i behawioralnymi.

    Przede wszystkim na Aktywnych użytkowników wpływa liczba nowych użytkowników – im jest ich więcej, im szybciej i stabilniej przychodzą do projektu, tym szybciej rośnie grono odbiorców.

    Drugim nie mniej ważnym wskaźnikiem jest Retencja, która wskazuje, w jaki sposób użytkownicy wracają do projektu. Jeśli przyciągniesz do projektu nowych użytkowników, którzy nie wrócą do niego, nie uzupełnią oni widowni, a takie przyciąganie nie przyniesie żadnego efektu. Ważne jest, aby zainteresować użytkowników produktem, aby chcieli do niego wracać. Im więcej ich będzie, tym większa będzie aktywna publiczność.

    Możesz mieć dobre wskaźniki utrzymania swojej aplikacji, ale przy małej liczbie nowych użytkowników grono odbiorców będzie rosło bardzo powoli. I odwrotnie, jeśli będzie dobry napływ nowych użytkowników i niska retencja, większość z nich opuści projekt, co również nie zwiększy liczby odbiorców.

    A im większa grupa odbiorców projektu, tym więcej jest wśród niego potencjalnych płatników. W końcu w tej kolejności użytkownicy płacą:

    Nowi użytkownicy → Aktywni użytkownicy → Użytkownicy płacący

    Swoją drogą ważne jest, aby użytkownik po dokonaniu pierwszej płatności pozostał aktywny w produkcie, gdyż zwiększy to szansę na to, że dokona kolejnych zakupów.

    Zatem Aktywni użytkownicy bezpośrednio proporcjonalnie wpływają na dochody:

    Przychody = Aktywni użytkownicy * Udział w płatnościach * ARPPU

    Liczba aktywnych użytkowników to jeden z najważniejszych wskaźników produktu, który pośrednio wskazuje na jego sukces, łącząc zarówno jakość pozyskiwania nowych użytkowników, jak i wskaźniki retencji, bezpośrednio wpływające na dochody. Dlatego analizując aktywnych użytkowników, należy zwrócić uwagę również na szybkość wzrostu oglądalności, ponieważ ten wskaźnik jest jedną z najbardziej pozytywnych oznak aktywnego rozwoju produktu.

  • Dokument, w którym zebrał wszystkie metryki, na których oparł się projektując usługę.

    Kiedy zaczynaliśmy pracę nad aplikacją Mygola, zdaliśmy sobie sprawę, że najtrudniejsze jest zrozumienie, jakie cechy są najważniejsze w świecie aplikacji mobilnych, a co za tym idzie, jakie cele należy stawiać aplikacjom z naszej kategorii. Oto wyniki naszych badań.

    Aktywni użytkownicy dziennie i aktywni użytkownicy miesięcznie (DAU/MAU)

    W przypadku gier poziom DAU/MAU wynoszący 20–30% całkowitej liczby użytkowników jest już bardzo dobry. W przypadku zastosowań społecznościowych, takich jak komunikatory internetowe, współczynnik DAU/MAU na poziomie około 50% można uznać za udany.

    Ogólnie rzecz biorąc, większość aplikacji ma trudności z utrzymaniem poziomów DAU/MAU na poziomie 20% lub więcej. W przypadku zwykłej gry rzeczywista lepkość na poziomie 20% jest już dobrym celem.

    źródło: Flurry

    źródło: Flurry

    Okres kryzysu to czas, w którym miesięczny wzrost liczby użytkowników aplikacji (MAU) spada o 50% w stosunku do miesięcznej liczby użytkowników w szczytowym okresie działania usługi.

    Ponad połowa (56%) aplikacji, które były w stanie zatrzymać ponad połowę użytkowników w ciągu pierwszych czterech miesięcy po szczycie, nadal utrzymuje ponad połowę swoich użytkowników dziesięć miesięcy po osiągnięciu szczytu.

    Powiadomienia push

    źródło: eMarketer

    Kanały pozyskiwania użytkowników

    Źródło: AppFlood

    Jaki będzie wzrost liczby pobrań, gdy Twoja aplikacja stanie się wyborem redakcji w App Store?

    Spodziewaj się 30-krotnego wzrostu w porównaniu z normalnymi poziomami pobierania.

    Jeśli aplikacja znajdzie się np. na dziesiątym miejscu rankingu, to generuje o 30% większy popyt, niż gdyby aplikacja nie znalazła się w pierwszej dwudziestce.

    Jeśli aplikacja zajmie pierwsze miejsce w rankingu, to zwiększona widoczność aplikacji zwiększa sprzedaż o 90%.

    Źródło: Głupiec

    Jak umieszczenie aplikacji w sekcji popularnych aplikacji wpływa na pobieranie

    Zaryzykowałbym przypuszczenie, że współczynnik konwersji wynosi około 1-2 procent na każde 3-5 procent kliknięć w baner. Zmotywowana instalacja aplikacji może jednak stracić CTR o około 7-8% lub wahać się w granicach 1-2%.

    Znajdujemy się na liście 200 najpopularniejszych aplikacji w USA i widzimy, że około 75% naszych użytkowników umożliwia precyzyjne wyświetlanie pozycji.

    Jaki jest typowy współczynnik konwersji w przypadku zakupów w aplikacji w ramach bezpłatnych aplikacji na iOS?

    Na przykład darmowe gry mogą przynieść konwersję od 2 do 10 procent lub nawet więcej zakupów w aplikacji, w zależności od pewnych czynników.

    Jak dobrzy są użytkownicy, którzy przychodzą z Facebooka?

    Nasze dane pokazują, że promowanie instalacji aplikacji mobilnych na Facebooku jest znacznie skuteczniejsze niż krótkoterminowy wzrost liczby użytkowników wynikający z rankingów sklepów z aplikacjami, a ogólnie rzecz biorąc, użytkownicy Facebooka pozostają w serwisie tak samo jak użytkownicy pozyskani organicznie.

    W ciągu 60-dniowego badania 81% nowych użytkowników pozyskanych za pośrednictwem Facebooka odwiedziło aplikację więcej niż raz – w porównaniu z 78% wśród użytkowników pozyskanych organicznie.

    Rewizja wymagań

    Po zbadaniu globalnego wykorzystania aplikacji na iOS (na iPadzie i iPhonie) odkryliśmy, że przeciętny użytkownik powraca do aplikacji w czasie krótszym niż sześć godzin od pierwszego użycia.

    Jeśli jednak użytkownik nie pobierze aplikacji ponownie w ciągu 24 godzin od pierwszego użycia, istnieje 40% szans, że pierwsza sesja będzie ostatnią.

    Odpływ klientów jest jak syrena strażacka. Rozumiesz, że coś poszło nie tak, ale ta wiedza nie pomoże Ci ugasić płomienia.

    Aby „zdiagnozować” i rozwiązać problem retencji, musisz zrobić coś poważniejszego niż tylko przyglądanie się wzorcom wygrywania i przegrywania. Należy ustalić, kto odchodzi, kiedy to robi i dlaczego. Tylko wtedy będziesz w stanie mądrze zarządzać swoim czasem i wprowadzać zmiany, które będą miały największy wpływ na rozwój Twojego biznesu.

    Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak znaleźć źródło pożaru i ugasić je, zanim Twoja firma doszczętnie spłonie.

    Czy Twoje dane są prawidłowe?

    Nikt nie zaprzeczy, że generowanie leadów odgrywa kluczową rolę w sukcesie firmy na wczesnym etapie rozwoju. Nie pozwól jednak, aby dobre wskaźniki przyćmiły problem rezygnacji.

    Przypomnijmy sobie formułę:

    Churn = utraceni użytkownicy / całkowita liczba użytkowników

    Spójrzmy na przykład z Profitwell pokazujący znaczenie formuły w świecie rzeczywistym.

    Pionowo: obecni klienci, odpływ istniejących klientów, nowi klienci, odpływ nowych klientów, całkowita liczba klientów, wskaźnik odpływu. Poziomo: sierpień, wrzesień

    Problem z formułą churn polega na tym, że dokładnie ten sam tryb działania (dodawanie 5000 użytkowników miesięcznie) nie prowadzi do tego samego rezultatu - wskaźnik churn we wrześniu jest niższy niż w sierpniu. Szybki wzrost sztucznie zmniejsza odpływ klientów, ponieważ nowi klienci dodawani co miesiąc po prostu nie mieli jeszcze czasu na anulowanie subskrypcji.

    Zmiana nawet jednej setnej ułamka w churn może skutkować 25% spadkiem zysków, więc na pewno nie chcesz niedokładności w takich wyliczeniach.

    Wskaźnik nr 1. Oblicz odpływ klientów na podstawie średnich

    Dobry wskaźnik rezygnacji wypaczony przez gwałtowny wzrost nie da obiektywnego obrazu tego, co idzie dobrze, a co nie. Dlatego istnieje nieco zmodyfikowana formuła dla szybko rozwijających się startupów:

    Czy to wygląda przerażająco? Nie jest to takie trudne do odgadnięcia:

    Churn = liczba utraconych użytkowników
    ∑ = suma nowych użytkowników dziennie (i=1) w zbiorze danych (n)
    n = liczba dni w danym okresie

    Jeśli użytkownicy byli dodawani do Twojej bazy klientów stopniowo, średnia wzrośnie i będzie miała większy wpływ na miesięczny współczynnik rezygnacji. Jeśli klienci zostali dodani do bazy pod koniec okresu, nie spowoduje to zniekształcenia wskaźnika odejść ani nie sprawi, że będzie on wydawał się niższy niż jest w rzeczywistości.

    Dzięki tej formule efekt znaczącej generacji leadów można zrównoważyć poprzez uśrednienie danych. Gwałtowne wzrosty nie wypaczą Twoich wyników ani nie wmówią Ci, że w jednym miesiącu radziłeś sobie lepiej, a w następnym gorzej.

    Czy odpływ się wyrównuje?

    Trudno znaleźć bardziej niebezpieczny wskaźnik niż odpływ klientów, a jednak jest jeden. To jest zmienność użytkowników. Jeśli nie możesz spłaszczyć krzywej utrzymania, Twój produkt nie będzie atrakcyjny.

    Załóżmy, że 100 użytkowników, którzy zarejestrowali się w Twojej usłudze 1 stycznia, na koniec miesiąca będzie miało współczynnik utrzymania wynoszący 40%. Jednak liczba ta stale maleje i do końca drugiego miesiąca nic nie pozostaje z pierwotnej liczby. Jeśli masz kohorty lub użytkowników pogrupowanych według dat subskrypcji, które wyczerpują się prawie całkowicie i nigdy się nie wyrównują, masz poważny problemy.

    Co to oznacza dla Twojego rozwoju?

    Tygodniowi aktywni użytkownicy (WAU) według miesięcznej kohorty (dane fikcyjne). Pionowo: całkowita liczba jednostek WAU. Poziomo: kohorty miesięczne

    Najpierw twój wzrost nie zmniejszy się. Jednak patrząc na powyższy wykres, widać, że z biegiem czasu liczba użytkowników opuszczających witrynę będzie rosnąć, co ostatecznie spowolni Twój rozwój. Jeśli będziesz kontynuować wykres dalej w prawo, krzywa z pewnością spadnie. Użytkownicy będą coraz częściej opuszczać Twoją witrynę/aplikację, a Ty w tym samym tempie będziesz pozyskiwać nowych.

    Metryka nr 2. Wskaźnik utrzymania klienta na kohortę

    Podziel użytkowników według daty rozpoczęcia korzystania z Twoich usług i przeprowadź analizę kohortową. Trzeba spłaszczyć krzywą retencji. Znajdź moment (nieważne, czy jest to drugi dzień, czy trzeci tydzień), w którym użytkownicy przestali przeciekać.

    Spójrz na 2 analizy kohortowe:

    W pierwszym przypadku w każdej kohorcie rozpoczyna się stopniowo odpływ, aż do momentu, gdy nie pozostanie już nikt. Jednak w drugim przypadku krzywa utrzymania się spłaszcza w 12. dniu, a każda nowa kohorta opiera się na tym, co pozostało z poprzedniej. Jeśli Twoja analiza jest podobna do pierwszej, skup się na wyraźniejszym komunikowaniu klientom wartości oferty na wczesnych etapach utrzymania. Tylko wtedy Twój wykres wzrostu będzie wyglądał następująco:

    Gdy już spłaszczysz krzywą retencji, możesz zainwestować w przyspieszenie tego procesu. Staraj się, aby użytkownicy dotarli do momentu „Aha!” około 3. dnia, a nie 12., kiedy ten sam współczynnik utrzymania oznacza większą liczbę użytkowników.

    Jaką wartość mają Twoi użytkownicy?

    Nawet jeśli spłaszczysz krzywą, prędzej czy później użytkownicy zaczną Cię opuszczać. Celem jest podjęcie decyzji, czy wkrótce jest za wcześnie i co można zrobić, aby zatrzymać je na dłużej.

    Istnieje legenda, że ​​dopóki Twoja życiowa wartość klienta (LTV) jest wyższa niż koszt pozyskania klienta (CAC), Twoja pozycja jest stabilna. Innymi słowy, dopóki wydajesz na marketing mniej niż łączny przychód, jaki generujesz od pozyskanych klientów, wszystko jest w porządku.

    LTV > CAC = ☺

    Czy wszystko jest w porządku? NIE.

    Formuła ta jest ważna przy dwóch bardzo nieprecyzyjnych założeniach:

    1. Wskaźniki rezygnacji są stałe oraz
    2. Wszyscy użytkownicy w końcu odejdą.

    Jak pokazano w poprzednim rozdziale, odpływ nie jest stale, a nie chcesz, żeby tak było. Pracujesz nad ciągłym ulepszaniem tego wskaźnika. Przy drugim założeniu masz nadzieję pozyskać klientów, którzy nigdy nie zostaniesz opuszczony.

    Metryka nr 3. Całkowity zysk kohorty

    Zamiast tej formuły firma Open View Partners, która współpracuje ze start-upami programistycznymi w fazie ekspansji, zaproponowała ulepszoną formułę pozwalającą zrozumieć wartość dla użytkownika. Zalecają przyjrzenie się zjawisku zwanemu skumulowanym dochodem kohorty (CCR) i porównanie go z CAC. CCR to łączna kwota przychodów wygenerowana przez udział klientów, których pozyskałeś w danym okresie (zwykle 12 lub 24 miesiące).

    Roczny CCR = CCR odpowiedniej kohorty w 12 miesiącu / całkowite wydatki na sprzedaż i marketing w pierwszym miesiącu dla danej kohorty

    Nowa formuła uwzględnia okres czasu. Gwarantuje, że porównasz ważny całkowity zysk z jednej indywidualnej kohorty wraz z kwotą wydaną na jej zdobycie. Nie ma miejsca na fałszywe założenia, dzięki czemu zyskujesz prawdziwą wiedzę na temat tego, gdzie Ty i Twój CAC osiągacie próg rentowności.

    Porównanie CCR i CAC w różnych kohortach pokaże Ci, gdzie z biegiem czasu robisz postępy i jak szybko możesz odzyskać koszty pozyskania klienta.

    Wskaźniki retencji są ważne, ale nie mówią wszystkiego. Faktem jest, że proces opuszczania użytkownika może zająć minutę, godzinę, a nawet tydzień od chwili, gdy podjął on wstępną decyzję dotyczącą Twojego produktu. Być może chce zrezygnować z subskrypcji, ale ciągle o tym zapomina. Albo postanawia dać produktowi kolejną szansę, ale coś nie wychodzi.

    Załóżmy, że Twój wykres utrzymania ma to niepokojące nachylenie:

    Zauważasz gwałtowny spadek retencji, ale nie masz pojęcia, co się dzieje. Krzywa wydaje się bardziej stroma 14 dnia... Ale czy było to spowodowane jakimś strasznym błędem, czy też użytkownicy po prostu przypomnieli sobie, że chcieli anulować subskrypcję?

    Metryka nr 4. DAU/WAU/MAU

    Zamiast skupiać się wyłącznie na utrzymaniu, powinieneś przyjrzeć się analizie zachowań użytkowników. To ona wyjaśni Ci, kto jest aktywny, a kto właśnie poświęcił czas na wypisanie się.

    Aby to zrobić, musisz sprawdzić poziom swojej aktywności. W zależności od charakteru produktu należy zwrócić szczególną uwagę na jeden z następujących wskaźników:

    Dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU)

    Aktywni użytkownicy miesięcznie (MAU)

    Jeśli Twoja główna wartość wynika z codziennego użytkowania (promujesz aplikację do przesyłania wiadomości lub organizator przepływu pracy), skupiasz się na codziennych aktywnych użytkownikach. Jeśli wartość zależy od rzadszych meldowań, śledź WAU lub nawet MAU.

    Nie zdarza się, aby wszyscy użytkownicy obudzili się pewnego ranka i postanowili opuścić Twoją aplikację. Odpływ zwykle poprzedza spadek aktywności. Ustaw wskaźniki aktywności dla swoich użytkowników, a jeśli nie zbliżasz się do nich, rozpocznij proces ponownego zaangażowania, zanim będzie za późno.

    Zapobieganie zamiast leczenia objawów

    Zastosowanie dowolnej strategii retencji w stosunku do Twojej bazy może być dość kuszące, niezależnie od tego, czy masz problem z rezygnacją, czy nie. Ale to spowoduje, że zostaniesz rozdarty i w rezultacie niewiele osiągniesz. Cztery omówione powyżej wskaźniki dają wyobrażenie o tym, jak wyznaczyć cele związane z odejściem klientów i szybko podjąć wymagane działania.

    Gdy te wskaźniki zaczną przynosić świetne wyniki, możesz zakasać rękawy i skupić się na wydobyciu jeszcze większej wartości od użytkowników.



    Ten artykuł jest również dostępny w następujących językach: tajski

    • Następny

      DZIĘKUJĘ bardzo za bardzo przydatne informacje zawarte w artykule. Wszystko jest przedstawione bardzo przejrzyście. Wydaje się, że włożono dużo pracy w analizę działania sklepu eBay

      • Dziękuję Tobie i innym stałym czytelnikom mojego bloga. Bez Was nie miałbym wystarczającej motywacji, aby poświęcić dużo czasu na utrzymanie tej witryny. Mój mózg jest zbudowany w ten sposób: lubię kopać głęboko, systematyzować rozproszone dane, próbować rzeczy, których nikt wcześniej nie robił i nie patrzył na to z tej perspektywy. Szkoda, że ​​nasi rodacy nie mają czasu na zakupy w serwisie eBay ze względu na kryzys w Rosji. Kupują na Aliexpress z Chin, ponieważ towary tam są znacznie tańsze (często kosztem jakości). Ale aukcje internetowe eBay, Amazon i ETSY z łatwością zapewnią Chińczykom przewagę w zakresie artykułów markowych, przedmiotów vintage, przedmiotów ręcznie robionych i różnych towarów etnicznych.

        • Następny

          W Twoich artykułach cenne jest osobiste podejście i analiza tematu. Nie rezygnuj z tego bloga, często tu zaglądam. Takich powinno być nas dużo. Wyślij mi e-mail Niedawno otrzymałem e-mail z ofertą nauczenia mnie handlu na Amazon i eBay.

    • Miło też, że próby eBay’a zmierzające do rusyfikacji interfejsu dla użytkowników z Rosji i krajów WNP zaczęły przynosić efekty. Przecież przeważająca większość obywateli krajów byłego ZSRR nie posiada dobrej znajomości języków obcych. Nie więcej niż 5% populacji mówi po angielsku. Wśród młodych jest ich więcej. Dlatego przynajmniej interfejs jest w języku rosyjskim - jest to duża pomoc przy zakupach online na tej platformie handlowej. eBay nie poszedł drogą swojego chińskiego odpowiednika Aliexpress, gdzie dokonuje się maszynowego (bardzo niezgrabnego i niezrozumiałego, czasem wywołującego śmiech) tłumaczenia opisów produktów. Mam nadzieję, że na bardziej zaawansowanym etapie rozwoju sztucznej inteligencji wysokiej jakości tłumaczenie maszynowe z dowolnego języka na dowolny w ciągu kilku sekund stanie się rzeczywistością. Póki co mamy to (profil jednego ze sprzedawców w serwisie eBay z rosyjskim interfejsem, ale z angielskim opisem):
      https://uploads.disquscdn.com/images/7a52c9a89108b922159a4fad35de0ab0bee0c8804b9731f56d8a1dc659655d60.png